Kanapka z pieczonym indykiem, szpinakiem oraz sosem jogurtowym z selerem naciowym i ananasem

Kanapka z pieczonym indykiem, szpinakiem oraz sosem jogurtowym z selerem naciowym i ananasem

Składniki:

Kanapka z pieczonym indykiem, szpinakiem oraz sosem jogurtowym z selerem naciowym i ananasem


  • 1 kromka chleba żytniego (30 g)
  • 1 łyżeczka Optimy DHA (5 g)
  • 1 plaster indyka pieczonego (30 g)
  • Garść młodego szpinaku (20 g)
  • Kilka plasterków selera naciowego (15 g)
  • 1 łyżka posiekanego ananasa (15 g)
  • 1 łyżeczka jogurtu (5 g)
 Wartość odżywcza%RWS
Energia [kJ]479,15
Energia [kcal]132,357
Białko ogółem [g]7,21514
Tłuszcz [g]3,114
Węglowodany ogółem [g]20,748
Sód [mg]338,214
Witamina A (ekwiw. retinolu) [ug]193,6524
Witamina D [ug]0,40058
kw.tł. nasycone ogółem [g]0,91055
kw.tł. jednonienasycone ogółem [g]1,357
kw.tł. wielonienasycone ogółem [g]0,7855
Cholesterol [mg]17,8
Błonnik pokarmowy [g]2,2

Magiczny składnik

Ananas często pojawia się w dietach odchudzających, ponieważ zawiera enzym bromelię, który wspomaga trawienie rozkładając białko. Poza tym badania naukowe wykazały, że bromelia pomocna jest w łagodzeniu stanów zapalnych i obniżaniu krzepliwości krwi.

  • Dla 50+
  • Dla sportowców
  • Dla dzieci

Przygotowanie

Ananasa wymieszać z selerem naciowym i jogurtem, doprawić do smaku. Kromkę chleba posmarować Optimą DHA. Wyłożyć na nią szpinak, plaster pieczonego indyka oraz sos jogurtowy z ananasem i selerem.

Polecane artykuły

Polecane przepisy